Σάββατο, 15 Ιανουαρίου 2011

Οι Έλληνες μαθητές πρωταθλητές στο εξωσχολικό διάβασμα...

Αυτή κι αν είναι είδηση! Σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, φαίνεται ότι τα παιδιά στην Ελλάδα κάνουν τη μεγάλη αλλαγή και "βάζουν τα γυαλιά" στους μεγάλους, καθώς ανακηρύσσονται πρωταθλητές στο εξωσχολικό διάβασμα!


Σύμφωνα με έρευνα που έγινε σε μαθητές 15 χρονών, μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ (των πιο αναπτυγμένων χωρών του κόσμου), οι Έλληνες μαθητές κατέχουν πλέον την 1η θέση στο εξωσχολικό διάβασμα παρουσιάζοντας αύξηση του ποσοστού, σε σχέση με 10 χρόνια πριν, κατά 4,5 μονάδες (όταν το αντίστοιχο ποσοστό κατά μέσο όρο στις άλλες χώρες παρουσιάζει μείωση κατά 5 μονάδες).

Μπορεί οι μαθητές των ελληνικών σχολείων να μην είναι ιδιαίτερα επιμελείς μεταξύ των μαθητών των χωρών του ΟΟΣΑ και να μην τα καταφέρνουν τόσο καλά σε διάφορους πανευρωπαϊκούς ή και παγκόσμιους διαγωνισμούς, μπορεί η εκπαίδευση στην Ελλάδα να έχει πολύ δρόμο ακόμα ώστε να φτάσει σε υψηλότερα επίπεδα, μπορεί να λένε ότι οι Έλληνες δεν έχουμε καλή σχέση με το διάβασμα, όμως τα αποτελέσματα της έρευνας φαίνεται να τα ανατρέπουν όλα αυτά.

Σε ποσοστό 82,5% οι Έλληνες μαθητές δηλώνουν ότι διαβάζουν για δική τους ευχαρίστηση, καταλαμβάνοντας έτσι, όπως είπαμε, την 1η θέση στην έρευνα. Στη 2η θέση έρχονται οι Τούρκοι συμμαθητές τους, με ποσοστό 77,1% και στην 3η θέση οι Μεξικάνοι, με ποσοστό 76,2%. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι Φιλανδοί μαθητές έρχονται στην 9η θέση, οι Ιταλοί στην 11η, οι Γάλλοι στην 19η, οι Βρετανοί στην 21η, οι Γερμανοί στην 26η και οι Αμερικάνοι στην 28η !!!

Σύμφωνα πάλι με την έρευνα, το 60,5% των Ελλήνων μαθητών αναφέρει ότι διαβάζει με δική του πρωτοβουλία "αρκετές φορές το μήνα" ή "αρκετές φορές την εβδομάδα" περιοδικά και ακολουθούν οι εφημερίδες σε ποσοστό 42,8%, τα κόμικς σε ποσοστό 24,7%, τα λογοτεχνικά βιβλία σε ποσοστό 21,5%  (εδώ, παρά την πρωτιά, το διάβασμα λογοτεχνικών βιβλίων θα πρέπει να ανέβει σε ποσοστό την επόμενη φορά, καθώς είναι τελευταίο στις προτιμήσεις). 

Τέλος, σύμφωνα με την έκθεση, οι μαθητές που είναι εξοικειωμένοι στο διαδίκτυο παρουσιάζουν μεγαλύτερες επιδόσεις στην κατανόηση κειμένου.

Το άρθρο είναι αναδημοσίευση από το blog
της συγγραφέα Βούλα Μάστορη